JoomlaTemplates.me by Discount Bluehost

Viva España - relacja z wycieczki klasy III A

W dniach 21-29.09.2018r. pod opieką pani profesor Doroty Gały i wychowawcy, pana profesora Ireneusza Brewki, wyjechaliśmy na klasową wycieczkę zagraniczną do Hiszpanii. Po wielogodzinnej trasie dojechaliśmy do pierwszego punktu zwiedzania – Wenecji.  Zobaczyliśmy tam wiele ciekawych miejsc oraz urokliwe kanały z charakterystycznymi dla nich weneckimi gondolami. Płynąc statkiem mogliśmy podziwiać to piękne miasto zbudowane na lagunie daleko od lądu. Kolejnego dnia obudziliśmy się już w Hiszpanii. Po odpoczynku na słonecznej plaży pojechaliśmy zwiedzać Barcelonę. Trafiliśmy akurat na święto narodowe Katalończyków i mogliśmy uczestniczyć w tradycyjnym marszu w towarzystwie przebierańców przedstawiających władze katalońskie. W dwa dni zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc tego cudownego miasta kończąc na bardzo efektownym spektaklu ‘tańczących fontann’. Następnym naszym punktem docelowym był klasztor na wzgórzu Montserrat, otoczony pięknymi górami. Wraz z klasą część trasy pokonaliśmy kolejką, natomiast resztę postanowiliśmy przejść pieszo, podziwiając widoki. Wejście na szczyt nie należało do łatwych, ale ogromna satysfakcja dotarcia do celu była warta naszego wysiłku. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Paryżu. Zwiedziliśmy tam najbardziej charakterystyczne dla tego miasta miejsca, takie jak Louvre, katedra Notre Dame czy Wieżę Eiffla. Cały dzień towarzyszyło nam przeświadczenie, że obcujemy z kulturą i sztuką na światowym poziomie. Po kilkudniowym wygrzewaniu się w słońcu Hiszpanii, Paryż zaskoczył nas jednak chłodem. Wszyscy jesteśmy bardzo zadowoleni i dumni z naszych wspólnych doświadczeń i wspomnień przywiezionych z tylu ciekawych miejsc. Droga była długa ale bardzo ciekawa i zawsze będzie stanowić dla nas ogromną wartość.

tekst: Adriana Wasińska kl. III A
fot. Ireneusz Brewka

Lokalizacja naszej szkoły ...

Szkoła mieści się w centrum Złotowa, przy jednej z głównych ulic, prowadzących do dworca kolejowego i autobusowego. W sąsiedztwie Liceum znajdują się: pływalnia Laguna, korty tenisowe, lodowisko (w czasie zimy) i sala Z.C.A.S., na której swoje spektakle wystawia szkolny teatr Matysarek. Złotów jest siedzibą gminy oraz miastem powiatowym, położonym w środkowej części Krajny, nad rzeką Głomią, na północnym krańcu województwa wielkopolskiego.

O nas ...

Szkoła ma wieloletnie doświadczenie w kształceniu młodzieży. Nasi absolwenci studiują na znanych uczelniach w kraju i za granicą. Na podstawie wyników badań ankietowych, przeprowadzonych wśród młodzieży i rodziców naszych uczniów, zdecydowana większość uważa, że szkoła jest bezpieczna, a uczniowie są  zadowoleni z podjęcia nauki w naszym Liceum. Misja, wizja i priorytety pracy szkoły. Prezentacja

Brązowa Szkoła 2018

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza, że I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE w Złotowie jest wśród 500 najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Liceów i Techników PERSPEKTYWY 2018 i przysługuje mu tytuł "Brązowej Szkoły 2018".