JoomlaTemplates.me by Discount Bluehost

Rekreacja w Ogólniaku

Dzień 23 czerwca 2016 r. upłynął uczniom z  I Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w Złotowie pod hasłem rekreacji. Poszczególne klasy organizowały go sobie przeróżnie:  wspólne wyjście na lody, na plażę, wyjazd rowerowy… Klasa I a i I c skorzystały z nagrody, którą była wycieczka rowerowa do Wąsoszek. Była to nagroda za stworzenie ciekawych filmów promujących Szkołę. W blasku letniego słońca przez łąki, pola i las dojechali do celu swojej podróży, gdzie zorganizowali sobie piknik przy ognisku. Nie zabrakło nawet śpiewów przy akompaniamencie gitary. Już czuć nadchodzące wakacje…

List do Uczniów z okazji zakończenia roku szkolnego 2015/2016

Drogie Uczennice, Drodzy Uczniowie,

Już za kilka chwil opustoszeją mury Waszych szkół i pełni nowej wiedzy oraz doświadczeń rozpoczniecie upragnione wakacje. Lato wyzwala wiele radości i energii. To okres, w którym Wasze prawo do wypoczynku i czasu wolnego, gwarantowane przez Konwencję o prawach dziecka, jest realizowane w sposób szczególny. Spędzacie więcej niż zazwyczaj czasu poza domem, dłużej pozostajecie bez opieki dorosłych. Świetnie, prawda? Zgadzam się, to znakomita lekcja samodzielności, pod warunkiem jednak , że wszelkie wakacyjne aktywności będziecie podejmować odpowiedzialnie.

Czytaj więcej: List do Uczniów z okazji zakończenia roku szkolnego 2015/2016

Spływ kajakowy Brdą

W marcu w naszej szkole odbył się konkurs na najładniej ozdobioną salę lekcyjną. Zwyciężyła klasa I B, za co nagrodą była wycieczka ze Złotowskim Korpusem Ekspedycyjnym. Jako formę wycieczki wybraliśmy spływ kajakowy Brdą z Przechlewa do Sąpolna. Mierzy on 11,5 km, a wokół rozpościerają się miłe dla oka widoki. Płynęliśmy około czterech godzin.  Po 5 kilometrach mieliśmy małą przerwę. Wszyscy byli bardzo dzielni! Niektórzy radzili sobie jak profesjonaliści i urządzali prawdziwe wyścigi na wodzie, inni dopiero "raczkowali" i zapuszczali się w gęste trzciny, by obserwować z bliska ptaki i owady. Pomimo trudów, mokrych ubrań i zmęczenia, szczęśliwi dotarliśmy na metę. Tam rozpaliliśmy ognisko, upiekliśmy kiełbaski i nieco się ogrzaliśmy. Wyczerpani wróciliśmy do domów. Podsumowując: wszyscy przeżyli, będziemy mile wspominać tę wycieczkę. A po powrocie do szkoły zgodnie stwierdziliśmy - za rok powtórka!

tekst: Agata Koniarek kl. I B
fot.: Dawid Kleist kl. I B

Wyprawa do Żagania

Dzień 8 czerwca był dla uczniów oraz absolwentów I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej – Curie w Złotowie dniem szczególnym, bo oto zwycięzcy tegorocznej Ogólniady – klasa IIIC, wraz z wyróżnionymi ze względu na pracę dla szkoły uczniami, a także opiekunami – p. dyrektor Karoliną Skotarczak- Dobrzyńską, p. prof. Andrzejem Motakiem oraz p. prof. Andrzejem Żujewem w odpowiedzi na zaproszenie od dawnego absolwenta naszego LO- generała Aleksandra Bortnowskiego, ruszyła na wyprawę do samej stolicy Wojska Polskiego – Żagania. Podczas wycieczki towarzyszyli nam również Starosta Złotowski Ryszard Goławski i skarbnik Powiatu Grzegorz Piękoś. Spektakularność Żagania polega na tym, iż oprócz znajdujących się tam licznych zabytków oraz fenomenalnego Placu Słowiańskiego, w mieście tym   nieprzerwanie od drugiej połowy XIX wieku stacjonuje wojsko  (najpierw - wojska pruskie, później Reichswehr, następnie Wehrmacht, a po II wojnie światowej Armia Czerwona i Wojsko Polskie). Pierwszym punktem naszej wycieczki było przywitanie oraz zapoznanie się z wcześniej wspomnianym Generałem Aleksandrem Bortnowskim, który z niezwykłą lekkością wprowadził nas w zupełnie obcy nam świat. O jakim świecie mówię? Przez następne dwie godziny mieliśmy styczność z wojskiem i wszystkim, co z nim związane, co ciekawe – nie tylko w teorii, ale również w  praktyce. Nie zabrakło takich atrakcji,  jak zwiedzanie wojskowych samochodów, quadów, a nawet czołgów z prawdziwego zdarzenia! Później nadeszła pora na zaczerpnięcie co nieco żagańskiej kultury, bo oto naszym oczom ukazał się zapierający dech w piersiach Zespół Klasztorny Poaugustiański z XIV-XVIII, wraz z niezwykle klimatyczną biblioteką poaugustiańską, którą dzięki Generałowi  mieliśmy przyjemność zwiedzić. Po godzinie intensywnego zwiedzania, wciąż jeszcze oczarowani zespołem klasztornym, ruszyliśmy ku wybudowanemu w latach 1631-86 barokowemu Pałacowi Lobkowitzów, który oczywiście wywarł na nas równie ogromne wrażenie. Ostatnim punktem programu była wyprawa do znajdującego się pod Żaganiem Muzeum Obozów Jenieckich, a dokładniej do Stalagu Luft III. Doskonałym zwieńczeniem naszej wycieczki było smakowite ognisko oraz pożegnanie z Generałem. Chociaż wycieczka wzbogaciła nas o nowe, wspaniale doświadczenia, ogromnie poszerzyła wiedzę, a także pozwoliła dogłębnie zwiedzić tak ciekawe i piękne lubuskie miasto, to bez cienia wątpliwości mogę pokusić się o stwierdzenie, iż największą atrakcją naszej wyprawy oraz motywem, dla którego każdy powinien Żagań odwiedzić, jest osoba generała Aleksandra Bortnowskiego, który jest prawdziwą ikoną  owego miasta. Zdjęcia z wycieczki w galerii.

Karolina Pawlak IB

LOkomotywa - wydanie wakacyjne - zapraszamy do lektury

Msza św. prymicyjna naszego Absolwenta

Dnia 4 czerwca 2016 r. w kościele pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Złotowie odbyła się Msza św. prymicyjna absolwenta naszego Liceum z roku 2009, Filipa Manikowskiego. Nasz absolwent po ukończeniu Liceum wstąpił do Zgromadzenia Misjonarzy Świętej Rodziny, w którym przeszedł formację zakonną i ukończył studia. W maju br. przyjął święcenia kapłańskie. Na uroczystej  Mszy św. prymicyjnej nie zabrakło nauczycieli i absolwentów z naszego Liceum.

Księdzu Filipowi Manikowskiemu składamy serdeczne życzenia wielu łask Bożych na drodze swojego powołania, ale także nieustannego rozwoju swoich talentów i radości.

Dzień Dziecka

Dnia 1 czerwca celebrowaliśmy długo, bo od roku wyczekiwany Dzień Dziecka. Na tak ważną okazję Samorząd Szkolny wraz z opiekunem Profesorem Ireneuszem Brewką postanowił zorganizować małą niespodziankę dla uczniów I Liceum Ogólnokształcącego.  Jak postanowiliśmy- tak zrobiliśmy! Na zegarku godzina 10:00. Trwa trzecia godzina lekcyjna. Operacja pod kryptonimem  „Dzień Dziecka”  w toku.

Niczego nieświadomi uczniowie siedzący w klasach zaczynają uważnie nasłuchiwać, bo oto na korytarzu rozbrzmiewa wesoła, wzbudzająca chęć do tańca i śpiewu muzyka. Melodia coraz głośniejsza, słychać tupot stóp. Nagle - dźwięk pukania do drzwi. Napięcie rośnie i… Całą intrygę przerywa parada bobasów, która hardym krokiem przekracza próg klasy, szczerze i prosto z serca życząc uczniom i nauczycielom wszystkiego co najlepsze oraz składając całą masę cukierków na odpowiedzialne ręce przewodniczącego. Takim oto sposobem kompania bobasów w pampersach i wózkach wykonała brawurowy, wywołujący uśmiech zarówno na twarzach uczniów, jak i grona pedagogicznego, czy też obsługi szkoły przemarsz po całym budynku, równocześnie kończąc operację pod kryptonimem „Dzień Dziecka” – oczywiście sukcesem.

W naszej szkole dbamy o kultywowanie tradycji, pielęgnacje świąt. Dbamy również o miłą, sprzyjającą nauce atmosferę. Jestem zdania, iż taka inicjatywa z pewnością jest tego doskonałym przykładem. W końcu każdy z nas ma w sobie trochę dziecka, więc chociaż raz w roku warto poświęcić chwilę czasu i zadbać o tą małą, ale jakże cenną odrobinę.

tekst: Karolina Pawlak
fot.: Julia Rzeczycka

Dzień z chemią

07.06.br w naszej szkole odbyły się warsztaty chemiczne przeprowadzone przez pracowników Centrum Chemii w Małej Skali z Torunia. Dla uczniów klas pierwszych A i B było to podsumowanie całorocznej nauki i „pożegnanie” z chemią. Uczniowie z klas o profilu biologiczno-chemicznym wykonywali doświadczenia w szerszym zakresie, w powiązaniu z biologią. Zajęcia prowadzone były w formie eksperymentów samodzielnie wykonywanych przez uczniów, przewidzianych w podstawie programowej. Na koniec prowadzący, dla wszystkich uczestników przedstawili kilka efektownych doświadczeń, których motywem przewodnim były barwne płomienie, nasi uczniowie aktywnie uczestniczyli również i w tej części zajęć.  Szkoła stoi, nikt nie ucierpiał! Fotorelacja w galerii.

tekst i fot. Iwona Chamier-Ciemińska - nauczycielka chemii

Dyskoteka na wiosnę

W kalendarzu maj, za oknem promienie gorącego słońca i zapach kwiatów. Taka aura sprzyja rozmyślaniu o wakacjach albo chociaż odrobinie zabawy i wolności. Samorząd uczniowski złotowskiego ,,Curie'' wziął pod uwagę potrzeby młodzieży. Dnia 25 maja 2016 r. na sali gimnastycznej złotowskiego ,,ogólniaka'' zorganizowana została dyskoteka. Tradycyjnie, była to impreza otwarta, ciesząca się dużym zainteresowaniem. W zabawie wzięło udział 170 osób, a parkiet przy niektórych utworach zapełniał się aż po brzegi. Dyskoteka zakończyła się o godzinie 24:00, z pewnością jednak wiele osób z chęcią tańczyłoby do białego rana. Na zakończenie warto dodać, że impreza nie odbyłaby się bez opiekunów – nauczycieli z ILO. Za przybycie i nadzorowanie zabawy serdecznie dziękujemy.

tekst Lena Białkowska
fot. Julia Rzeczycka

Brązowa Szkoła 2017

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza, że I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE w Złotowie jest wśród 500 najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2017 i przysługuje mu tytuł "Brązowej Szkoły 2017".